Deschidem o nouă rundă de înscrieri pentru proiecte de mediu în cadrul programului de granturi Cu Apele Curate, finanțat de Lidl România!
Invităm ONG-urile și coalițiile de ONG-uri din România să aplice până pe 18 noiembrie 2025 AICI.
Căutăm idei de proiecte creative care vizează reducerea și prevenirea poluării cu plastic a apelor din România: râuri, lacuri, Dunărea cu afluenții direcți și indirecți, Delta Dunării și Marea Neagră.
În această ediție, vom finanța până la 15 proiecte din toată țara, cu un buget total de 2.200.000 lei.
Obiectivul acestei runde: Proiectele trebuie să aducă un impact semnificativ în protejarea mediului, să implice comunitățile locale și să contribuie la reducerea consumului de plastic și la un management sustenabil al deșeurilor care ajung în apele din România.
Tipuri de granturi la care poți aplica
- Granturi noi mici, de până la 100.000 lei/proiect. Se adresează ONG-urilor mici, locale care rezolvă probleme punctuale legate de poluarea cu plastic a apelor din România.
- Granturi noi mari, de până la 300.000 lei/proiect.Se adresează coalițiilor de ONG-uri (minim 3 organizații) cu experiență în domeniul protecției mediului, capabile să propună soluții strategice pentru gestionarea poluării cu plastic a apelor.
- Granturi de continuitate, de până la 300.000 lei/proiect cu o cofinanțare de 25% din valoarea proiectului. Se adresează proiectelor finanțate anterior din granturi mici sau mari, implementate în perioada 2023-2025.
Aplicațiile vor fi evaluate de un juriu format din reprezentanți ARC, parteneri ai programului și jurați externi, iar rezultatele vor fi anunțate până la data de 30 aprilie 2026.
Află mai multe detalii despre regulament, criteriile de eligibilitate și perioada de implementare: cuapelecurate.grantwizard.ro
Pentru întrebări suplimentare, organizațiile interesate pot contacta echipa ARC la dana.m@arcromania.ro
***Programul de granturi face parte din inițiativa Cu Apele Curate, susținută de Lidl România, care contribuie la obiectivele strategiei REset Plastic a Grupului Schwarz, din care retailerul face parte. Această strategie urmărește renunțarea la folosirea plasticului de fiecare dată când acest lucru este posibil și sustenabil, creare produselor care pot fi reciclate, închizind astfel circuitul acestora, colectarea, sortarea și reciclarea, dar și creșterea gradului de conștientizare a impactului pe care îl au deșeurile de plastic în natură. Astfel, gândind global și acționând local, Lidl România răspunde constant provocărilor aduse de problema plasticului. Toate măsurile implementate de Lidl România în ceea ce privește protejarea mediului și combaterea poluării cu plastic sunt disponibile în rapoartele de sustenabilitate publicate de companie pe www.corporate.lidl.ro.
Programul este implementat în parteneriat cu Asociația MaiMultVerde, Centrul de Resurse pentru Participare Publică (CeRe), Bloc Zero și Asociația pentru Relații Comunitare (ARC).