Despre noi

Viitorul nu sună bine

Rulează videoul

Din 2008, anul înființării sale, Asociația Mai Mult Verde a construit o cultură a responsabilității și voluntariatului pentru mediu în România. Prin proiecte și campanii educative, sub sloganuri precum “Există viață după colectare” sau “Deșeurile nu sunt gunoaie”, voluntarii au adunat peste 350 tone de plastic din păduri, albii de râu sau trasee turistice. La acestea s-au adăugat activități specifice de advocacy, care să îmbunătățească politicile publice în domeniu.

Aducem laolaltă parteneri din sectorul neguvernamental, structuri guvernamental-administrative, mediul de afaceri și, bineînțeles, comunitățile locale.

Lidl România a aderat, în calitate de semnatar, la Pactul Global al Națiunilor Unite (UN Global Pact), iar una dintre temele de implicare socială alese de companie, pentru perioada 2019-2020, și în continuare pe termen mediu și lung, este reducerea cantității de plastic din mediu. Programul Cu Apele Curate, care s-a concentrat pe eliminarea plasticului de pe cursul Dunării, contribuie la șase din cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă, mai exact capitolele: 6) Ape curate; 12) Consum și producție responsabile; 13) Acțiune climatică; 14) Viață subacvatică; 15) Viață pe uscat și 17) Parteneriate pentru obiective.

Alături de noi este și ARC România (Asociația pentru Relații Comunitare), cu o experiență de peste 17 ani în mobilizarea comunităților. Rețeaua sa este importantă pentru aducerea împreună a organizațiilor locale, a finanțatorilor și a celorlalți parteneri în proiecte. În aceeași zonă, a implicării comunitare, vor ajuta #CuApeleCurate CeRe și One World Romania. Centrul de Resurse pentru Participare Publică (CeRe) așază în centrul demersurilor oamenii pe care îi privesc direct deciziile luate de autoritățile publice. One World Romania își propune, plecând de la situațiile concrete pe care se construiește acest program, să ofere alternative culturale, sociale, educaționale, implicând activ comunitățile.

Încercăm, așadar, să curățăm nu doar apele, ci și mințile, instituțiile și mecanismele civice, care fac să funcționeze organic și coerent o societate.

Scopul concret și cel mai ușor măsurabil al programului este diminuarea cantităților de plastic din Dunăre, principalul fluviu al României. Pentru primul an am hotărât să ne concentrăm eforturile pe anumite zone, urmând ca în al doilea an aria de cuprindere să se extindă la nivel național, iar apoi, în al treilea an, să aibă o acoperire internațională. Mizăm aici și pe legătura cu Germania – țara cu izvoarele Dunării, precum și țara de origine a grupului din care face parte Lidl România, principalul finanțator al proiectului.

Pe lângă tonele de plastic colectate, mai ușor cuantificabile, programul își mai propune:

  • educația celor care trăiesc în orașele riverane, dar nu numai. În definitiv, plasticul călătorește mai ușor decât virusul gripei. Vorbim aici de programe – derulate în școli, cu sprijinul Ministerului Educației, și în general, oriunde în comunitățile locale – prin care oamenii să conștientizeze importanța reducerii masive a consumului de plastic, precum și importanța reciclării. Decât să participăm la curățenia de weekend și să ne aplecăm după PET-ul de plastic de pe malul apei, mai bine nu ne mai aplecăm să luăm PET-ul de pe raftul magazinului.
  • organizare comunitară. Vom încerca mobilizarea civică și responsabilizarea oamenilor care se lovesc primii de problema deșeurilor. Ei pot găsi cele mai bune soluții pentru comunitățile lor, cooperând cu autoritățile locale. Celebrul proverb chinez, care a făcut o carieră de milenii și care spune că “decât să-i dai unui om un pește să se hrănească doar o zi, mai bine îl înveți să pescuiască și va avea de mâncare o viață” ar trebui upgradat. Mai sustenabil chiar decât pescuitul, am spune chiar mai vital, în acest moment, ar fi să-i învățăm să nu mai arunce plasticul în apă, fiindcă nu vor mai avea ce pescui.
  • introducerea unor Modele de bună practică bazate pe soluții concrete, verificate în alte locuri. Aici chiar nu este nicio rușine ca cetățenii să copieze unii de la alții. Iată că avem și zone în societate unde încurajăm o anume specie de plagiat.
  • organizarea de dezbateri și ateliere pentru găsirea unor soluții, iar apoi traducerea acestora în Politici publice.
  • obținerea de alte finanțări pentru proiecte pe același profil, derulate în localitățile din lungul Dunării.
  • comunicare. Deși, pentru început, comunicarea este componenta cu rezultatele cele mai puțin palpabile, pe termen lung ne-am dori să fie fundația întreprinderii noastre. Vom repeta cele câteva idei simple până când din ce în ce mai mulți oameni vor afla și vor realiza pericolul din fața noastră. Și important este să facem asta pe toate canalele: pe internet, pe laptopuri, pe telefoane, față în față sau chiar față în față cu telefoanele. O să încercăm, dacă altă soluție nu avem, să comunicăm și prin focuri și fum, ca pe vremea lui Ștefan cel Mare, dar cu condiția să nu ardem plastic, fiindcă miroase urât de tot.

Aducem laolaltă parteneri din sectorul neguvernamental, structuri guvernamental-administrative, mediul de afaceri și, bineînțeles, comunitățile locale.

Din 2008, anul înființări sale, Asociația Mai Mult Verde a construit o cultură a responsabilității și voluntariatului pentru mediu în România. Prin proiecte și campanii educative, sub sloganuri precum “Există viață după colectare” sau “Deșeurile nu sunt gunoaie”, voluntarii au adunat peste 350 tone de plastic din păduri, albii de râu sau trasee turistice. La acestea s-au adăugat activități specifice de advocacy, care să îmbunătățească politicile publice în domeniu.

Lidl România a aderat, în calitate de semnatar, la Pactul Global al Națiunilor Unite (UN Global Pact), iar una dintre temele de implicare socială alese de companie, pentru perioada 2019-2020, și în continuare pe termen mediu și lung, este reducerea cantității de plastic din mediu. Programul #CuApeleCurate, care s-a concentrat pe eliminarea plasticului de pe cursul Dunării, contribuie la șase din cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă, mai exact capitolele: 6) Ape curate; 12) Consum și producție responsabile; 13) Acțiune climatică; 14) Viață subacvatică; 15) Viață pe uscat și 17) Parteneriate pentru obiective.

Alături de noi este și ARC România (Asociația pentru Relații Comunitare), cu o experiență de peste 17 ani în mobilizarea comunităților. Rețeaua sa este importantă pentru aducerea împreună a organizațiilor locale, a finanțatorilor și a celorlalți parteneri în proiecte.

În aceeași zonă, a implicării comunitare, vor ajuta #CuApeleCurate CeRe și One World Romania. Centrul de Resurse pentru Participare Publică (CeRe) așază în centrul demersurilor oamenii pe care îi privesc direct deciziile luate de autoritățile publice. Iar One World Romania își propune, plecând de la situațiile concrete pe care se construiește acest proiect, să ofere alternative culturale, sociale, educaționale, implicând activ comunitățile.

Încercăm, așadar, să curățăm nu doar apele, ci și mințile, instituțiile și mecanismele civice, care fac să funcționeze organic și coerent o societate.

Scopul concret și cel mai ușor măsurabil al programului este diminuarea cantităților de plastic din Dunăre, principalul fluviu al României. Pentru primul an am hotărât să ne concentrăm eforturile pe anumite zone, urmând ca în al doilea an aria de cuprindere să se extindă la nivel national, iar apoi, în al treilea an, să aibă o acoperire internațională. Mizăm aici și pe legătura cu Germania – țara cu izvoarele Dunării, precum și țara de origine a grupului din care face parte Lidl România, principalul finanțator al acțiunii.

Pe lângă tonele de plastic colectate, mai ușor cuantificabile, programul își mai propune:

  • Educația celor care trăiesc în orașele riverane, dar nu numai. În definitiv plasticul călătorește mai ușor decât virusul gripei. Vorbim aici de programe – derulate în școli, cu sprijinul Ministerului Educației, și în genere, oriunde în comunitățile locale – prin care oamenii să conștientizeze importanța reducerii masive a consumului de plastic, precum și importanța reciclării. Decât să participăm la curățenia de week-end și să ne aplecăm după pet-ul de plastic de pe malul apei, mai bine nu ne mai aplecăm să luăm pet-ul de pe raftul magazinului.
  • Organizare comunitară. Vom încerca mobilizarea civică și responsabilizarea oamenilor care se lovesc primii de problema deșeurilor. Ei pot găsi cele mai bune soluții, cooperând cu autoritățile locale, pentru comunitățile lor. Celebrul proverb chinez, care a făcut o carieră de milenii și care spune că “decât să-i dai unui om un pește să se hrănească doar o zi, mai bine îl înveți să pescuiască și va avea de mâncare o viață” ar trebui upgradat. Mai sustenabil chiar decât pescuitul, am spune chiar mai vital, în acest moment, ar fi să-i învățăm să nu mai arunce plasticul în apă, fiindcă nu vor mai avea ce pescui.
  • Introducerea unor Modele de bună practică bazate pe soluții concrete, verificate în alte locuri. Aici chiar nu este nici o rușine ca cetățenii să copieze unii de la alții. Iată că avem și zone în societate unde încurajăm o anume specie de plagiat.
  • Bineînțeles că este important ca aceste acțiuni să fie duse la bun sfârșit de oameni care trăiesc acolo sau care deja au înțeles importanța demersului. Definit în termeni casnici, voluntariatul mai are un avantaj: ați văzut că, atunci când te chinui să deretici cu mâna ta prin casă, pierzând jumătate de week-end pentru asta, parcă altfel păstrezi curățenia după aia? Acest infailibil principiu gospodăresc se aplică și la habitate mai mari.
  • Organizarea de dezbateri și ateliere pentru găsirea unor soluții, iar apoi traducerea acestora în Politici publice.
  • Obținerea de alte finanțări pentru proiecte pe același profil, derulate în localitățile din lungul Dunării.

Comunicare. Deși, pentru început, comunicarea este componenta cu rezultatele cele mai puțin palpabile, pe termen lung ne-am dori să fie fundația întreprinderii noastre. Vom repeta cele câteva idei simple până când din ce în ce mai mulți oameni vor afla și vor realiza pericolul din fața noastră. Și important este să facem asta pe toate canalele: pe internet, pe laptopuri, pe telefoane, față în față sau chiar față în față cu telefoanele. O să încercăm, dacă altă soluție nu avem, să comunicăm și prin focuri și fum, ca pe vremea lui Ștefan cel Mare, dar cu condiția să nu ardem plastic, fiindcă miroase urât de tot.

Programul Cu Apele Curate este inițiat împreună cu Lidl România.

În contextul aderării Lidl România, la Pactul Global al Națiunilor Unite (UN Global Compact), una dintre temele de implicare socială alese de companie, în acord cu politică grupului din care face parte, pentru perioada 2019-2020, cu continuare pe termen mediu și lung, este de reducere a cantității de plastic din mediul înconjurător.

Pentru un plus de impact, activitățile din cadrul programul #CuApeleCurate se vor concentra pe diminuarea cantității de plastic din apele Dunării, temă ce contribuie la șase din cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă: 6 Apă curată, 12 Consum și producție responsabile, 13 Acțiune climatică, 14 Viață subacvatică, 15 Viață pe uscat și 17 Parteneriate pentru obiective.

Parteneri