În perioada 1 – 7 septembrie 2022, în cadrul programului România Limpede, Lidl România împreună cu Mai Mult Verde, WWF-România şi ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului) au organizat o serie de acţiuni de igienizare şi colectare a plasticului de pe malurile şi din apele Dunării, precum şi acţiuni de educare şi conştientizare, conform unui comunicat remis redacţiei. Astfel, cu ajutorul a peste 330 de voluntari, au fost colectate 8,3 tone de deşeuri, dintre care 5,4 tone de plastic. Iniţiativa România Limpede a fost demarată în cadrul programului de colectare a plasticului de pe Dunăre, River Cleanup Collective @Dunăre, lansat de grupul Schwarz anul acesta, şi care a avut loc simultan în ţările riverane fluviului, unde Grupul este prezent.
Potrivit sursei citate, pe lângă măsurile concrete pe care Lidl România le implementează pentru a reduce cantitatea de plastic din operaţiunile de business, retailerul susţine şi programe pe termen lung gândite să reducă impactul deşeurilor din plastic în natură. Astfel, în perioada 1-7 septembrie 2022, în cadrul programului România Limpede, Lidl România şi Mai Mult Verde, WWF-România şi ASAP au organizat o serie de acţiuni de igienizare şi colectare a plasticului de pe Dunăre.
Aşadar, cu scopul de a reduce cantitatea de deşeuri de plastic ajunsă în apele Dunării, Mai Mult Verde a coordonat 9 acţiuni de ecologizare pe cursul fluviului, de la intrarea în ţară până în apropierea punctului de vărsare, în oraşele: Baziaş, Orşova, Turnu Măgurele, Giurgiu, Olteniţa, Călăraşi, Cernavodă, Brăila şi Galaţi. La aceste acţiuni au participat peste 300 de voluntari, care au colectat în total 8,1 tone de deşeuri, dintre care 5,3 tone de plastic. În plus, în Mahmudia, pe malul drept al braţului Sfântul Gheorghe, WWF-România a coordonat o acţiune de ecologizare-maraton. La această acţiune au participat atât autorităţile locale, cât şi 20 de voluntari, care au strâns peste 160 kg de deşeuri, dintre care peste 150 de kilograme de plastic.
Pentru a creşte gradul de conştientizare a impactului pe care îl au deşeurile de plastic în natură, ASAP a coordonat o serie de workshop-uri în patru oraşe de la malul Dunării, în Giurgiu, Călăraşi, Brăila şi Galaţi. În cadrul acestor workshop-uri, participanţii au învăţat cum să spele corect plasticul, folosindu-se de plasticul colectat de pe malurile şi din apele fluviului de către voluntarii coordonaţi de Asociaţia Mai Mult Verde. După aceea, au realizat din aceste deşeuri din plastic 200 de obiecte utile traiului de zi cu zi, subliniază sursa citată.
“Misiunea noastră în sustenabilitate este de a acţiona pentru un viitor mai bun, prin fapte concrete. Programul România Limpede a fost un maraton de 7 zile de acţiuni de ecologizare şi workshop-uri, care ne-a demonstrat şi de data aceasta că împreună reuşim să contribuim la un mediu mai curat, fără deşeuri. Cu această ocazie, dorim să le mulţumim atât colegilor noştri care au participat la acţiunile de ecologizare, cât şi voluntarilor şi ONG-urilor cu care am colaborat pentru România Limpede şi cu care avem deja în desfăşurare programe cu impact pe termen lung în ceea ce priveşte protejarea mediului”, a declarat Cristina Hanganu, Director de Comunicare & CSR, Lidl România.
Demersurile Lidl România în domeniul reducerii cantităţii de deşeuri din plastic se înscriu în REset Plastic, strategia internaţională din domeniul plasticului a Grupului Schwarz. River Cleanup Collective @Dunăre, programul de colectare a plasticului în ţările riverane Dunării, face parte din această strategie. Toate măsurile implementate de Lidl România în ceea ce priveşte protejarea mediului şi combaterea poluării cu plastic sunt disponibile în rapoartele de sustenabilitate publicate de companie pe www.corporate.lidl.ro, se menţionează în comunicat.